Postêpuj±ce zjawiska prowadz±ce do ukszta³towania siê globalnego spo³ecze?stwa informacyjnego stawiaj± przed edukacj± nowe wyzwania. Szko³a, w celu przygotowania m³odzie¿y do umiejêtnego wykorzystywania zasobu posiadanych informacji, dostosowania siê do ¿ycia w dynamicznie zmieniaj±cej siê przestrzeni gospodarki opartej na wiedzy i spo³eczeñstwie otwartym, musi wypracowaæ nowe metody kszta³cenia. W naszych systemach edukacyjnych nie jeste¶my nastawieni na model kszta³cenia sprzyjaj±cy zatrudnieniu tj. mamy trudno¶ci z nauczeniem m³odzie¿y umiejêtno¶ci miêkkich i nie jeste¶my w wystarczaj±cym stopniu skoncentrowani na tym, jak m³ody cz³owiek bêdzie na rynku pracy wspó³pracowa³ z innymi.
Zadaniem naszego projektu stanie siê u³atwienie uczniom, okre¶lenia kierunku dalszego kszta³cenia i wyboru drogi zawodowej, poprzez rozpoznanie potrzeb rynku pracy w skali lokalnej i europejskiej, a tak¿e nabycie niezbêdnych w dzisiejszym zglobalizowanym ¶wiecie umiejêtno¶ci jêzykowych i informatyczno-technologicznych, jak równie¿ kompetencji miêkkich sprzyjaj±cych zatrudnieniu i przedsiêbiorczo¶ci.
W ka¿dej szkole partnerskiej odbêd± siê warsztaty kszta³tuj±ce umiejêtno¶ci miêkkie. Po zakoñczeniu warsztatów, uczestnicy (uczniowie i nauczyciele/trenerzy) bêd± oceniaæ æwiczenia. Zadaniem uczestników w ramach dzia³añ lokalnych bêdzie zbadanie uwarunkowañ dotycz±cych lokalnego (profil przedsiêbiorstw, uwarunkowania geograficzne, demograficzne, ekonomiczne itp.) Na podstawie uzyskanych informacji zostan± wykonane filmy i mapy. Kolejnym zadaniem bêdzie zapoznanie siê z technikami negocjacji, prezentacji, oraz twórczego rozwi±zywania problemów oraz przygotowanie prezentacji i æwiczeñ praktycznych/gier dotycz±cych tych tematów. Uczestnicy bêd± przygotowywaæ biznesplany oraz gry symuluj±ce rozwój przedsiêbiorstwa, które pó¼niej zostan± wykorzystane do opracowania gry multimedialnej - g³ównego narzêdzia edukacyjnego, obok kodeksu dobrych praktyk bêd±cego rezultatem projektu. W ramach przygotowañ do ka¿dej mobilno¶ci b±d± równie¿ odbywaæ siê zajêcia i warsztaty dotycz±ce makro i mikroekonomii oraz æwiczeñ z jêzyka angielskiego usprawniaj±cych komunikacjê. Podczas czterech zaplanowanych mobilno¶ci z udzia³em uczniów, bêdziemy prezentowaæ przygotowane wyniki, pracowaæ w grupach przedyskutowuj±c je, porównuj±c i wzajemnie oceniaj±c. Wszystkie te wyniki pos³u¿± nastêpnie do wykonania wspólnego filmu, atlasu map oraz gry edukacyjnej symuluj±cej za³o¿enie i utrzymanie przedsiêbiorstwa.
Wspomniane wy¿ej mobilno¶ci – czyli wyjazdy grup uczniów do szkó³ partnerskich – odbêd± siê wed³ug nastêpuj±cego harmonogramu: